اخذ مشاوره و صدور گواهی نامه ایزو

مشاوره پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو در استان سمنان

اخذ مشاوره و صدور گواهی نامه ایزو

مشاوره پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو در استان سمنان

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایزو 9001




  • فرشته کمالی
  • ۰
  • ۰

ایزو TS/29001


ایزو TS/29001

استاندارد ISO/TS29001 توسط کمیته فنی ISO/TC 67 مواد، تجهیزات و سازه های در یابی برای صنایع نفت ،پتروشیمی و گاز طبیعی منتشر گردید.

باتوجه به نیاز خاص این صنایع در توانمند سازی و تکرار پذیری فرآیند های موثر در مشخصه های عملکرد محصول و تعادل این فرآیندها با شرایط محیطی سازمان ISO/TS 29001 تاکیدی مضاعف بر اهم موضوعات مطرح در این سازمان نموده است.

برخی از موضوعات مورد تاکید این استاندارد به شرح زیر است :

  • آموزش تخصصی کارکنان و تامین کنندگان(پیمانکاران)
  • نظم ونظافت محیط کار
  • توجه به مشخصه های فنی در کلیه مراحل پدیدآوری محصول
  • ثبت دانش فنی در مراحل طراحی
  • توجه به گستره زنجیره عرضه

بادر نظرگیری سرمایه گذاری در صنایع نفت و پتروشیمی و گاز طبیعی و همچنین رشد روز افزون استقرار سیستم های مدیریتی در این صنایع ، به کارگیری مشخصه های فنی ISO/TS29001 می تواند کمک موثری در رویکرد مدیریت کیفیت بنماید.

  • فرشته کمالی
  • ۰
  • ۰


ISO 9001

مزایای ایزو ۹۰۰۱

ایزو ۹۰۰۱ مزایای گسترده ای دارد به همین دلیل سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ توسط میلیون ها سازمان اجراء شده است
ایزو ۹۰۰۱ برای ایجاد محیط کاری منظم تر طراحی شده تا نیروی کار سازمان ها بدانند چه کنند ، چه موقع و چگونه .
پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ ، به صرفه جویی در زمان ، هزینه و کاهش اشتباهات و در نتیجه به بهبود خدمات به مشتریان کمک می نماید.
قصد استاندارد ایزو ۹۰۰۱ ، بهبود کار داخلی سازمان به منظور کمک به شما در دستیابی به ثبات بیشتر در کیفیت خدمات است استاندارد ایزو ۹۰۰۱،  آنچه که شما در حال حاضر انجام می دهید را بهبود می بخشد و  فرآیندهای مرتبط با فعالیت های شما را با توجه به  الزامات استاندارد ایزو ۹۰۰۱ ، مستند و اجراء می نماید  نتایج به دست آمده منجربه افزایش بهره وری و سودآوری می گردد.

مزایای ایزو ۹۰۰۱ برای سازمان ها :

– حمایت مدیریت ارشد برای مدیریت فرآیند کارآمد
– افزایش بهره وری و مزیت رقابتی
– مشخص نمودن مسئولیت ها در سراسر سازمان
– بهینه نمودن فرآیند ها
– بهبود ارتباط با کارکنان و مشتریان
– فراهم نمودن سیستم ارزیابی جهت بهبود مستمر
– فرصت های بازاریابی و ورود به بازارهای جدید
– کاهش هزینه ها
– افزایش سود آوری

برخی از مزایای ایزو ۹۰۰۱ برای مشتریان :

– بهبود کیفیت و خدمات
– تحول بموقع محصولات و خدمات
– کاهش برگشتی محصولات و شکایت مشتریان
– ردیابی محصولات و خدمات
– ممیزی مستقل توسط شرکت های گواهی دهنده خارجی ، اخذ گواهینامه ایزو  بمنظور اطمینان به مشتریان در خصوص تعهد کیفیت

درایران از سال ۱۳۷۵ سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ در صنایع تولیدی بزرگ ایران استقرار یافت و سپس این استاندارد محبوب در سایر سازمان های کوچک و بزرگ و بخصوص سازمان های خدماتی استقرار یافته است .
متاسفانه اکثر سازمان ها ی ایرانی بدلایل مختلفی از تمامی مزایای استقرار ایزو ۹۰۰۱ بهره مند نیستند و فقط گواهینامه ایزو آنها بعنوان ابزاری برای تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد .در زیر به برخی از مهمترین دلایل عدم بهره مندی از مزایای ایزو ۹۰۰۱ در شرکت های ایرانی اشاره می کنیم :

–     عدم استفاده از مشاور ایزو با تجربه   ( نحوه انتخاب مشاور ایزو )
–    متناسب نبودن مستندات ایزو طرحریزی شده با اندازه ، ابعاد و پیچیدگی فرآیند های سازمان .
–    عدم حمایت مدیریت ارشد سازمان جهت استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو

علاوه بر این، ISO 9001  طوری طراحی شده است که با سایر استانداردهای سیستم مدیریت مانند ISO 14001 ( محیط زیست )، OHSAS 18001 ( ایمنی و بهداشت شغلی) و ISO 27001 (مدیریت امنیت اطلاعات ) سازگار می باشد. ترکیبی از این استانداردها مکمل را می توان بصورت یک سیستم مدیریتی یکپارچه IMS  پیاده سازی نمود. استقرار سیستم مدیریت یکپارچه IMS با به یکپارچه سازی اصول سیستم مدیریتی مشترک مدیریتی ، می تواند هزینه های قابل توجهی را در سازمان کاهش دهد.

  • فرشته کمالی
  • ۰
  • ۰

 

ISO 10004


یک عامل کلیدی در موفقیت سازمان رضایت مشتری از آن سازمان و محصول است. بنابراین، نظارت و سنجش رضایت مشتری ضروری است. اطلاعات بدست آمده از نظارت و سنجش رضایت مشتری باعث کشف فرصت ارتقا استراتژی، محصولات، و پروسه های سازمان می شود که توسط مشتریان ارزش گذاری شده و جزو اهداف سازمان هستند.

 

یک عامل کلیدی در موفقیت سازمان رضایت مشتری از آن سازمان و محصول است. بنابراین، نظارت و سنجش رضایت مشتری ضروری است. اطلاعات بدست آمده از نظارت و سنجش رضایت مشتری باعث کشف فرصت ارتقا استراتژی، محصولات، و پروسه های سازمان می شود که توسط مشتریان ارزش گذاری شده و جزو اهداف سازمان هستند. چنین پیشرفت هایی اعتماد مشتری را تقویت می کند و مزایای بازرگانی و سایر مزایا را بدنبال دارد. این استاندارد بین المللی در اجرای یک پروسه موثر نظارت و سنجش رضایت مشتری به سازمان کمک می کند.

رابطه گواهینامه ایزو 10004 با ایزو 9001:2008

این استاندارد بین المللی منطبق با ایزو 9001:2008 است، این استاندارد با فراهم سازی راهنمایی درمورد نظارت و سنجش رضایت مشتری اهداف ایزو 9001:2008 را پشتیبانی می کند. این استاندارد دستورات خاصی را در ایزو 9001 که مربوط به رضایت مشتری است شناسایی می کند.

رابطه با ایزو 9004:2009

این استاندارد همچنین با ایزو 9004:2009 همخوانی دارد، این ایزو به حفظ موفقیت یک سازمان کمک می کند.
این استاندارد همچنین با ایزو 10001، ایزو 10002، و ایزو 10003 مرتبط است.


ایزو 10001 شامل راهنمایی است برای هدایت سازمان های مرتبط با رضایت مشتری. این راهنمایی ها باعث کاهش احتمال بروز مشکل می شود و عوامل شکایت و اختلاف را که باعث نارضایتی مشتری است از بین می برد.
ایزو 10002 حاوی راهنمایی است برای رسیدگی به شکایات مربوط به محصولات. این راهنمایی ها اعتماد و وفاداری مشتریان را با رفع موثر و کارآمد شکایات حفظ می کنند. راهنمایی های موجود در این استاندارد بین المللی به پیاده سازی پروسه رسیدگی به شکایات کمک می کند. برای مثال پروسه های شرح داده شده در این استاندارد می توانند با استفاده از پروسه رسیدگی به شکایات به سازمان در نظارت و سنجش رضایت مشتری کمک کنند.
ایزو 10003 درمورد حل اختلافات مربوط به شکایت از محصول است که در داخل سازمان به طور رضایت بخش قابل حل نیست. ایزو 10003 در به حداقل رساندن نارضایتی مشتری که از شکایت های حل نشده سرچشمه می گیرد موثر است.
این چهار ایزو می توانند بصورت مجزا یا در تعامل با یکدیگر استفاده شوند.. 

از سا یت ما دیدن بفرمائید .

hadian-iso.ir

  • فرشته کمالی